Barnmat - Spagetti & Köttfärssås

Överambitiöst??

Igår provade Rasmus en burk spagetti & köttfärssås, han gillade det skarpt och slukade en halv stor burk. Då började jag fundera på att göra egen köttfärssås till honom istället. Det kan väl inte vara så svårt? Och det var det inte heller. Jag har kokat ett lass nu på morgonen som jag sen kommer att frysa in, mkt praktiskt.

Jag använde mig av:

500 g blandfärs
1 gul lök
2 stora morötter
1 palsternacka
1 hel tomat
i burk krossade tomater
Tomatpure
1 dl rapsolja
Oregano
Vitpeppar
Pasta

Jag kokade allt, (färsen för sig, rotfrukter för sig och sen pastan.) Hällde sen ihop allt i en kastrull, sparade lite kokvatten och hällde på ca i dl rapsolja. Rasmus har redan provsmakat och det verkar gå ner :).


Kommentarer
Postat av: Cathrine

Överambitiöst? Nja lite kanske ;) Bra husligt iaf!

2011-12-28 @ 08:11:05
URL: http://superbeb.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0