Zoo Am Meer

Vilken tur vi hade att det fanns ett zoo bara 15 min gångavstånd från hotellet. Vi hittade bra och jag blev förvånad över mitt annars rätt dåliga lokalsinne.
Svårt att beskriva den underbara känslan av att få uppleva djuren på detta zoo. Isbjörnar, pingviner, fjälluggla, puma och masser mer. Isbjörnarna hade ju ingen is men jag tyckte de såg rätt fräscha och lyckliga ut ändå. Det märktes på omgivningarna att de tog väl hand om djuren.
Vi var inne i souvernirbutiken och Rasmus ville ha den största leguanen och jag kunde inte stå emot. Såklart pojken ska ha det största gosedjuret i butiken som vi inte vet hur vi ska packa ner 🙈. Nävars så stor var den inye men nån halvmeter iaf 😊.

Vi gick precis tips från Mickes kompis Pelle i Malaga om närliggande zoo där också så det kanske blir nått mer besök.

Strax ska vi checka ut och Micke kommer och hämtar oss. Dags för ombordstigning och avfärd vid 19 ikväll.

Adjö!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0