söndag

Vi har fått mkt gjort de senaste dagarna med tanke på vilket tempo vi kan göra saker i. Jag bakade bullar igår och grannarna var över på fika, dock var jag inte närvarande då för jag satt i en frisörstol på stan. Mkt välbehövligt och jag blir alltid så nöjd hos denna tjej. Det är hon som tar hand om mitt hår på bröllopsdagen och även en vecka innan för färgning och provuppsättning. 
Idag har vi varit i trädgrårdsföreningen och lekt och vi mötte upp lite vänner med barn. Vi köpte glass och matade andungar.
När vi kom hem busade barnen i trädgården och helt pötsligt hör jag Rasmus gallskrika. Julius hade kastat "sprutpistolen" till vattenslangen rakt i ansiktet på honom vilket resulterade i fläskläpp, lös framtand och mkt blod. Stackars Rasmus, det gjorde ont i hela mig att se honom så ledsen. Efter samtal med 1177, glass, kallt att dricka och smärtstillande ska vi nu ta kontakt med tandläkare imorgon. Rasmus repade sig snabbt ändå och var igång och lekte och busade här på kvällen. 
 
Ikväll kommer Mickes bror med familj till Linköping och stannar en hel vecka :). Vi har massor med kul inplanerat med dom och jätteroligt att de även kan vara med på Rasmus kalas på lördag. På torsdag fyller Rasmus 5 år! Så stor, lilla duktiga, kloka, snälla, underbara unge! Hans akvarium som han har fått i 5-årspresent är uppstartat och igång och han blev såååå glad när vi berättade för honom. På torsdag åker vi och köper 2 grodor som vi har beställt och så kommer vi köpa lite fiskar efterhand eller om han ev får någon fisk i present kanske :).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0