Sommarfeeling

Vi hade underbara dagar i Blåvik med fina väner och perfekt väder. Jag och Rasmus stannade övernatt och Micke och småttissarna joinade oss dagen därpå igen. Mkt bad och lek, gärna Bobbycarsrejs, näck helst om ni frågar Julius ♥. Vi var på Torpön några timmar, köpte glass och tog den lilla kabelfärjan tillbaka. 
 
Julius tar åt sig tecken jättebra nu och har verkligen fattat galoppen, det är lite som att lära sig ett nytt språk, för oss alla. 
 
Igår träffade vi vänner i Vidingsjö för lek och mellis och sedan blev det spontangrill i vår trädgård, fyra härliga familjer och barnen lekte jättebra. En toppenkväll som Micke avslutade på stan med några vänner och kom hem sent/tidigt imorse :).
 
Freja blir bara mer och mer bestämd och hon växer så det knakar. När vi var hos sömmerskan för att sy upp hennes klänning upptäckte vi (jag!) att klänning visst var precis lagom nu...kunde ju varit bra om jag hade provat den på henne strax innan vi skulle åka, ups! 
 
Min klänning är klar (!) och hänger så fint i sitt omslag här hemma. Jag ska prova den ifred någon dag och verkligen syna den i sömmarna, jag är lite orolig för att den är för bystig :/.
 
Vi har blivit med sandlåda i trädgården och barnen älskar den. Och jag älskar att den står i skuggan under eken. Rasmus har varit på återbesök hos tandläkaren och han kommer tappa sina framtänder inom en väldigt snar framtid. De blir bara mer och mer grå för vaje dag som går och är väldigt lösa. Rötterna är av och tänderna är liksom inte med i systemet längre. Däremot har Rasmus fått en ny frilla och blev supertuff i den. 
 
Freja har fått en cykelhjälm och vi tog en premiärrunda häromdagen. Hon satt stolt som en tupp i cykelstolen bakom mig ♥. Jag är sugen på att prova cykelvagnen som vi har fått av våra grannar någon dag.
 
Jag och Anna tog en välbehövlig kväll på stan och drack lite drinkar och pratade, skönt att bara få vara Anna och Sofie för en stund.

Häromdagen gav vi Flygvapensmuseet ett besök och barnen uppskattade det verkligen. Vi kollade inte på allt utan det räckte med 2 timmar och varsin glass innan vi for hemåt i värmen.
 
Nu ska jag ta och sova då ögonen går i kors, jag har sovit dåligt inatt och sprungit mellan rummen för att stoppa om barn, kissa, leta efter nappar och ge hostmedicin.
 
Imorgon kryssar vi i Stockholms skärgård och jag återkommer under dagen.
 















 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0