Bröllopsplaneringen sätter fart

Nu planeras det till höger och vänster, det är något litet varje dag känns det som, men det är kul! Jag har varit och provat (1:a utkastet) av min klänning och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Överdelen hade blivit helt paljettprydd så jag hade svårt att se spetstyget under. Sömmerskan förklarade direkt att hon skulle ta bort allt detta, göra underklänningen längre, korta ärmarna, sänka delen över byst, sy dit en osynlig dragkedja i ryggen, lägga ut ärmarna, ta bort trycknappar i ärmar, släta ut tyllkjolen i överdel, ja ni hör ju!
Vi diskuterade fram och tillbaka om denna 2-delade klänning och nu har vi bestämt oss för att göra den till en hel klänning, kommer bli mkt bättre! På måndag är det dags att prova klänningen igen och då borde det ha hänt ganska mycket, hoppas jag!
Jag väntar med spänning på mail från Johan ang. ringen och han ska ju även göra min förlovningsring lite smalare då det blir för kraftigt på fingret annars.
Micke har köpt sina kläder (bara skor kvar) och jag har fixat gula strumpor och manschettknappar med mera åt honom. Killarna ska ha vita converse och till Freja har jag köpt vita spetsballerina.
 
O.s.a var den 1/7 och vi har flera som inte har svarat, dåligt kan jag tycka. Vi ska träffa Anneli på Mjellerumsgården framöver och då måste vi veta exakt hur många vi blir. Festprogram och bordsplacering m.m håller på att tillverkas så det skulle ju underlätta att veta vilka vi blir :).
 
Det jag saknar till killarna är mörkgrå kostymvästar men jag håller utkik i de vanliga butikerna ifall det kommer in, konstigt att ingen har i grått.
 
Micke ringde och bokade rum på Gränsö Slottshotell dit vi ska åka efter "festen", det var där vi förlovade oss och det är så himla mysigt och fint där så det kändes som ett självklart val.
 
Musik är spikat och Elin kommer framföra 2 låtar i kyrkan, ska bara boka in övningstillfälle tillsammans med kantorn när han är tillbaka från sin semester.
Hans (prästen) fixar vigselprogram till kyrkan och nu kom jag precis på att jag inte får glömma att köpa spetsband till att knyta fast vaserna på bänkradera i kyrkgången.
 
Det var allt för den här gången!


 
 

Kommentarer
Postat av: Dess

Newbie på Kappahl har haft grå fina västar till grabbarna, har du kollat där? Vilken dag ni har framför er 😍

Svar: Bra tips! Måste kolla Kappahl lite närmare 😊
sofnys.blogg.se

2016-07-14 @ 18:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0