Februari

Dagarna går i rasande fart och förra veckan var jag sjuk några dagar också. Men nu är jag frisk och ikväll ska jag åka och träna. Längtar tills jag kommer igång att springa igen och får upp konditionen lite.

I helgen var vi på Ikea för att köpa en ny säng till Rasmus men vi kunde inte bestämma oss för vilken så vi avvaktar lite. Ska hålla lite koll på Blocket också om det dyker upp något.

 

Rasmus växer så det knakar och det känns som om han har vuxit 10 cm på väldigt kort tid. Helt plötsligt var i stort sätt alla kläder för små. Jag och Rasmus åkte iväg och köpte nästintill en helt ny ”garderob” åt honom och han var så tålmodig och provade och fick välja vissa plagg själv.

Julius är så gosig just nu och jag får alltid ett leende på läpparna när jag tänker på hur söt och charmig han är. Freja ratar lagad mat, både färdigköpt och hemlagad, jag som gjorde mig till och köpte färska kryddor, stod och mixade och serverade fint men lilla damen skickade i stort sätt tallriken rakt in i köksväggen. Får Freja själv bestämma vill hon helst ha välling och gröt hela dagarna så nu har vi köpt ersättning igen som hon får någon gång per dag. Hon älskar mellismat som smörgås med leverpastej, yoghurt, banan etc men det är just den lagade maten som hon inte vill veta av.

 

Imorgon slutar jag lite tidigare då Micke ska iväg på intervju och på fredag ska jag till frissan, wihoo! Perfekt inför lördag då jag åker till Stockholm med mamma, Jenny och Robert och ser på Jersey Boys.

Längst ner ser ni bild på våra pseudotvillingar tillsammans och även en bild på tidigare "matsalen" som nu har blivit mysrum/tv-rum. Nu utnyttjar vi verkligen kvadraten på nedervåningen bättre och barnen har mkt mer plats för sina leksaker mm.







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0