mera bröllop

Jag blev jättenöjd med håret i fredags och nu har jag bokat min frisör på bröllopsdagen. Hon trodde att det skulle räcka med ca 1 h då jag inte ska göra något avancerat. Skönt att gå till någon som kan mitt hår och som jag känner mig trygg med. Ev skulle hon höra med en tjej som förhoppningsvis skulle kunna komma dit och sminka mig med, wii! Jag vill nog inte vara helt nygjord i håret heller utan jag låter det nog gå ca 2 veckor efter sista frisörbesöket.

Häromveckan var jag i Tannefors och besökte Festyran i jakt på min brudklänning. Ingen jackpott där inte och de sydde inte heller upp klänningar från grunden. Men ett plus var att hon som jobbade där var trevlig.

Igår var jag inte på Partyworld och fick massor med hjälp. Brudklänningarna hade de en våning upp och nu känns det bra att jag har kollat runt i de affärerna som Linköping har att erbjuda. Inget napp där heller. Tycker nästan det är lite jobbigt med alla vita klänningar, de är så stora och tunga och det kändes som om en av klänningarna försökte brotta ner mig när jag äntligen fick ut den från klädställningen. Klänningarna är så brölloppiga, förstår ni?!? Att hitta en med rak skärning över byst begränsar mina valmöjligheter och överlag är det hjärtformat och v-ringat. Gah! Ska jag våga beställa en klänning på nätet och hoppas på det bästa?? Man kan ju ha tur och göra eventuella justeringar hemma. För på nätet har jag ju hittat en som är en stark kandidat. Sa jag att Partyworld hade ca 5 månaders leveranstid också, galet ju!

Helles i Hjulsbro har jag varit utanför två ggr när det har varit stängt. De har väldigt begränsade öppettider.

 En kompis till mig har erbjudit sig att följa med mig till Norrköping och gå till en bröllopsbutik där, men ska jag vara ärlig är jag inte jättesugen på det men det kan ju iofs vara en kul grej. Ta en shoppingdag och lunch tillsammans är ju alltid mysigt. Men det är väl just bröllopsbutiken som jag inte har någon större lust med, har inte så höga förväntningar, men vem vet?? Det är kanske där den hänger?!?

 

Kommentarer
Postat av: Annie

Sluta leta, du vet ju redan😊. Nätet och sen fixa o trixa lite om det behövs. Kul att Hanna kunde! Hon är ju så grym👍. Snyggaste bruden blir du oavsett 💗

Svar: Bästa Annie! ❤️
sofnys.blogg.se

2015-11-03 @ 22:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0