Det går inte alltid som man vill

Våra barn är "lätta" att natta på kvällen och vi tänker inte ens på om vi är själva vid läggdags med alla tre barnen eller inte. Vi kör våra rutiner och de somnar en efter en, tripp, trapp och trull.
Ikväll gick det inte vägen direkt och jag styrde omkring massor med kidsen. Freja hade iofs somnat redan (med misstänkt öroninflammation, ska till VC imorgon) så jag tänkte dela med mig av min envägs sms-konversation med Micke (som hade åkt iväg för att handla mat + en ny hårfön till mig).
 
Mitt sms i rapportform till M:
 
Försökte lägga Julius och gick sedan in till Rasmus för att läsa men Julius bara grät och ropade på dig och mig så gick in till honom igen och la mig på stora sängen i hans rum med honom (Rasmus fick vänta med boken, vaken), det gick en liten stund sen ville han bara ner. Tog med Julius in på Rasmus rum och läste en hel Alfons bok tillsamnas med dom och sjöng och försökte sedan lägga Julius igen, han ville bara ner och pekade på den odruckna vällingflaskan. Ner och värmde den (den blev för varm) och Rasmus ville sitta med..så han kom upp igen. Julius drack några klunkar efter att jag hade försökt att kyla flaskan under badrumskranen. Nu har jag lagt honom igen och han står och gnäller och skriker efter oss. 
Jag har sagt godnatt till Rasmus och bett honom att inte ropa efter mig för att:
1. Jag har ont i huvudet
2. Julius blir ledsen då
3. Jag kommer upp till honom strax...
Under tiden jag skrev detta skitlånga sms har Julius somnat i sin säng med...observera 1 stor elefant och en stor giraff (under ryggen säkert). 
Over and out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0