Rosa flammingos

Kalas för Zigge på Leos lekland blir det i eftermiddag och Rasmus ser fram emot det. Birgitta och Peter kommer hit och tar hand om småbarnen eftersom Micke jobbar. 
Igår tog jag med barnen till Erikshjälpen som har Barndagar med massa roligheter. Barnens farmor och några vänner till oss hjälpte till där så det passade bra att vi gjorde ett besök. Killarna hoppade hoppborg och Rasmus skjutsade runt Julius på en liten cykel. Vi fikade och efter 2h räckte det för oss. 

Imorgon kommer vi ha släktkalas hemma för Rasmus och jag har endel att stå i innan dess. Har inte ens hunnit handla ännu men det får bli ikväll efter leklandet.

Rasmus sa till mig precis att Flamingo äter räkor och att det är därför de är rosa. Jag vågade inte säga emot, han kan så mkt om djur, måste googla upp detta tror jag.

Lite extra glad är jag idag då jag har lyckats gå ner 20 kg sen efter förlossningen. Jag var ju upp på 95 (!!!) kg och idag stod vågen på 75,1, yeay! Så himla skönt men jag går gärna ner en 8 kg till eller nått, men just nu känns det väldigt bra iaf.

Ja just det! Måste berätta att Julius är såå himla snäll och söt mot Freja. Mer än vad vi hade vågat hoppas på. Lägger sig gärna bredvid henne eller sitter bredvid babysittern. Ger henne napp och snuttis och klappar mkt på henne och pussar, läs slickar på hennes huvud, men ändå, han är så kärvänlig. Freja är inte helt obesvärad ännu men hon vänjer sig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0