Torsdag

Stackars snutt hade över 40 graders feber inatt och det blev inte mkt sömn för någon av oss. 
När snickaren (Daniel) ringde på dörren vid 06.30 låg hela familjen och sov men Micke lyckades gå upp och vi andra snusade vidare. Daniel kollade på rummet vi ska bygga om och ska återkomma med offert.
Fick läkartid vid 10 och det visade sig att Julius har förhöjd sänka, en infektion i kroppen, men inget med öronen eller så. De ringde till US för rådfrågning och de tyckte vi kunde avvakta tills imorgon då han ändå äter och så som han ska. Nu varvar vi Alvedon och Ipren för att hålla febern och smärtan under kontroll. Jag som helst inte vill ge Ipren kände ändå att det krävdes nått för att hjälpa honom och såklart svarar han bättre på den.
Mkt gråt och skrik idag men ikväll har vi fått en glimt av Julius som han brukar vara med lite bus och leenden. Febern ligger på strax under 40 och imorgon ringer läkaren mig för att se hur han mår och om vi behöver gå vidare och ta ytterligare tester. Jag är helt övertygad om att det har med vaccinationen i måndags att göra men det är dom snabba med att säga att det inte har, såklart. Det kan dom ju inte göra förens det händer något annars vore det ju skandal.

Helt fel dag att ha både frisörtid och massagetid inbokade och jag var nära på att avboka men efter lite övervägning åkte jag ändå. Micke hämtade på dagis och fixade och styrde. Fick lägesrapport på Julius så att jag kunde slappna av. Somnade när frisören schamponerade håret och det betyder väl att vi inte har fått så jättemkt sömn. Frisören lockade till håret lite (wohoo börjar få långt hår) innan vi var klara och efter att vi hade upptäckt lite gråa hårstrån här och var kom vi fram till att min frisyr med hellugg och enfärgat brunt hår inte kommer funka i längden. Så i maj återkommer jag med förhoppningsvis ännu längre hår (om jag inte har hunnit tappa allt under amning) och gör slingor i olika nyanser, ljusar upp det och kör på busig snedlugg, längtar redan.




Kommentarer
Postat av: Annie

Så snyggt! Länge sen jag såg dej med lockar👍. Krya på dej lille Julius. Bli frisk snart💜

2015-01-29 @ 20:42:51
Postat av: rebecka

Lucas hade feber från måndag till lördag efter sprutan. Vet inte om han fick någon förkylning också. Immunförsvaret är väl int på topp efter sprutan. Krya på er! Kram

2015-01-29 @ 21:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0