Fredag och bm

Vi var ute på Ikano tidigt då Rasmus hade en klipptid men av någon anledning ville han inte klippa sig helt plötsligt och jag försökte få i en sparkandes Rasmus i bilen på Zigges. Försökte prata med honom men inget hjälpte, frisören stod med saxen i handen och väntade...-brukar det vara såhär? hörde jag att han frågade...åhh, näe aldrig hänt förut..typiskt. Så vad gör jag? Jo jag lovar och mutar med allehanda godis och popcorn till kvällen och känner mig helt misslyckad, fuck. Hur som helst slutade det med att jag fick upp honom i bilen och fick stå och hålla hans hans hela tiden samtidigt som han tittade på videoklipp på min telefon på när han och Julius busar. Han blev jättefin i håret och fick en klubba av frisören när vi gick därifrån, mina mutor glömde han bort, thank God! 

Det blev en lunch på McD och sedan skjutsade killarna mig till barnmorskan. Känner mig väldigt känslomässig just nu och när jag fick reda på att min ordinarie bm var sjuk höll jag på att börja gråta. Hur som helst gick det bra och alla prover såg bra ut. Vi lyssnade på snuttans hjärtljud som lät precis som de skulle och slog med 140 slag/minut. SF-måttet prickade medelkurvan precis och var på 29 cm tror jag. Barnmorskan tyckte jag måste hitta luckor i min vardag och passa på att ladda batterierna så fort tillfälle ges. Det kan vara för mycket begärt att M och jag ska kunna göra så mkt tillsammans utan nu är fokus på att jag får gå undan eller gör något enbart för mig själv när M är hemma och kan vara med killarna.

Under tiden jag väntade på min skjuts blev det en hel del spontanshopping på stan. Bara barnkläder, det är ju såå roligt men nu måste jag hålla i hatten lite. Skulle aldrig gått in på PoP från första början ;). 

Ett besök till på VC med Julius och han har nu fått penicillin för örat som har åkt på en inflammation. Och inte nog med det, Julius ljusblå snuttekanin ligger i kassan på K-Rauta. Tur att någon hittade den och lämnade in den. Får hämta den där imorgon påväg till Motala.

Tummen upp för att Micke kom hem med ett fång rosa tulpaner till mig igår ❤️.






Kommentarer
Postat av: Annie

Åh lille Julius! Men nu blir han snart bra igen.
Stort plus för frisk bebis, rosa tulpaner och snygg frilla på Rasmus😉👍. Och nu gör du som Bm säger gumms💜

Svar: ❤️
sofnys.blogg.se

2015-01-09 @ 23:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0