1-årskontroll

Det gick bra igår på BVC och Julius väger 9414g och är 76 cm lång. Rasmus vägde 10 kg vid samma tidpunkt och var längre med, det kan man inte tro!
När Julius fick sina sprutor stod Rasmus med öppen mun, han blev lite chockad tror jag, Julius skrek men Marie var snabbt framme med såpbubblor så då blev det lek och bus istället, puh! Jag får hög puls av sånt där.
Både innan och efter BVC-tiden var vi inne på Öppna Förskolan som ligger vägg i vägg och det var kul att vara där en stund, kunde jag ge killarna lite mat innan vi for hem och Julius slocknade i bilen. På em igår blev J jätteledsen och bara skrek och skrek, tillslut var jag tvungen att gå ut med dom för att se om J kunde lugna sig. Det gjorde han en stund och sen satte det igång igen. Jag fick ihop middag och Julius åt bra trots att han inte mådde bra men efter maten fortsatte det. Alvedon och välling och sedan knoppade han in. Jag var inne hos honom vid 03 inatt och då var han skållhet och fick flytande Alvedon och vatten och kunde somna om. Idag är det mkt bättre men han har fortfarande feber.
Jag har börjat sortera digitala bilder och snart är det dags för en ny framkallning, men först ska jag passa på att sova en stund nu när Julius sover innan vi hämtar storebror från dagis.

Funderar lite på nästa vaccination som är vid 1,5 års ålder. Tror det är mot mässling och påssjuka. Det är nämligen så att det vaccinet innehåller ägg, måste prata med Lennart på allergicentrum om detta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0