Tankar inför

När jag besökte förlossningen för blodtryckskontroll häromdagen kunde man ju trott att man skulle fått lite hög puls inför vad som komma skall men tvärtom! Jag kände ett inre lugn och jag vet att alla barnmorskor och sköterskor är så snälla och lugna. Rummet hade dunkel belysning och man hörde det sövande "surret" som låter på sjukhus. I stundens hetta sen kommer jag ju ge f_n i det surrandet, mysbelysningen och den mjuka sängen som inte kommer kännas ett dugg mjuk då men ändå, jag känner mig riktigt laddad och längtar till förlossningen och att få träffa lilla skruttan. Spännande att se hur allt drar igång denna gång, känslan när vi sätter oss i bilen och kör in, veta att vi kommer hem och blir fem i familjen ♥. Tjusningen med det oskrivna bladet och att få uppleva detta tillsammans med mannen jag älskar över allt annat. Denna gång ska vi nog ta lite fler bilder tror jag, kanske filma en snutt också, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0