Öroninflammation

Då har man gått och fått öroninflammation, som vuxen, väldigt ovanligt. Jag har haft ont i ena örat ett par dagar men inte funderat så mkt på det, jag har inte känt mig sjuk och tänkte att -det går nog över snart. Eller hur?!? Natten mellan söndag till måndag upplevde jag något väldigt smärtsamt, absolut i top 3-listan. Det var när trumhinnan värkte hål vid sådär 01.33-tiden och man vill bara försvinna. Jäklar vad ont det gjorde. Värken avtog något och örat har runnit sedan den natten. Jag sover med en handduk på kudden. Sjukskrev mig från jobbet och fick en tidigt tid på vc. Penicillin och örondroppar med antibiotika och kortison för lokalbehandling fick jag utskrivet. Men fortfarande gör det väldigt ont, jag har svårt att äta då det gör så ont i örat när jag rör käkarna och så är jag superöm och helt lomhörd på vänster sida. Kul! 
Jag tar Ipren och långtidsverkande Alvedon om vartannat och jag hoppas att det könns bättre imorgon och framför allt på julafton när vi ska fira julen här hemma tillsammas med familjerna.

Idag har vi iaf bakat knäck och gjort pepparkakshus som vi ska dekorera strax. Rasmus är överlycklig att Tomtens nissar har varit här inatt och lämnat ett helt lass med paket och tydligen druckit julmust under tiden med då vi hittade en tom julmustflaska på golvet. Rasmus har stenkoll på paketen och det är så kul när han kan läsa namnen nu. 

Ps Tur att det inte blev avstämning på CityGross igår då Julius hade slängt i, observera, 2 pkt med torkare fikon i en av påsarna :) Ds







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0