God jul och gott nytt år!

Dagarna svischar förbi och här har vi lagt störst fokus på familjen och låtit skärmar ligga åt sidan.
Julen hemma hos oss blev jättebra och det var ju smidigt att låta gästerna laga i stort sätt all mat. Juldagen gillade jag skarpt. En riktigt pyjamasdag där nöjda barn lekte med sina julklappar, fullt med mat i kylen att bara värma och tid att komma iordning och bara finnas.
Vi har som alla andra barnfamiljer varit i pulkabackarna varje dag sedan snön kom och jag har provat Sh'bam för första gången (svårt tycker jag). Igår var jag och Rasmus i simhallen och idag var Micke där och badade med Julius. 

Nyårsafton imorgon och vi ska möta upp våra vänner för pulkaåkning och grill i en närliggande lekpark här i Sturefors på förmiddagen. Några blir kvar och vi lagar nyårsmiddag tillsammans och firar med barnen. Vi kommer runda av vid 21-tiden, skåla i äppelmust och äta tidigt, varför? Jo för att det är vad vi orkar och barnen har inget för att vara vakna till tolvslaget och inte vi heller. Underbara härliga tuffa småbarnsår som vi kommer sakna på ett speciellt sätt i framtiden. 
Ja just det, Freja har haft primär i pulkaåkning (hon gillade det skarpt), och ikväll har jag gjort en fotoalbum till Julius med de allra första bilderna på honom och sen framåt, något jag har velat göra länge. Ska köpa varsitt album till Rasmus och Freja med framöver.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0