söndag igen

Jag har verkligen börjat gilla söndagar. Nu är vi påväg hem från Hallsta Ängar där vi har badat, ätit kvällsmat och varit på upptäcktsfärd. Det är andra gången denna vecka vi besöker denna plats och det är verkligen fint här. Ett naturreservat 1 mil utanför Rimforsa.

Igår hade vi vänner över på middag och barnen var riktigt trötta vid 21-tiden. Vi har inte ändrat på sovtiderna något under "sommarlovet" utan kidsen sover vanligtvis 19.30 hela bunten. 
På tisdag stundar dagis och jag ska lägga fram och märka skor och ytterkläder. Denna höst/vinter provar vi allvädersstövlar från Vincent till killarna. Ett par gympadojor i mesh får duga bra nu på sensommaren.

Julius är lättare att kommunicera med nu och Freja har fått en tand. Rasmus humör går upp och ner och ibland är han en glad liten ängel och ibland är han en trotsig 4-åring.

Om tio dagar ska jag springa ett 5km lopp på skoj i Mjölby. Vi blir ett lag på 4 tjejer som när vi kommer i mål får dela på en picknickkorg. Känns kul att ha något att sikta på och 5 km är alldeles lagom för mig, skulle inte orka en meter till, haha! Men det går faktiskt fort att träna in löpning och nu springer jag längre och längre distanser och på kortare tid. Ska införskaffa nya skor med bättre dämpning då jag har gått över till nästan enbart asfalt.





Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-08-16 @ 19:10:23
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0