Ammningsrace

Freja hade bara gått upp 50g sedan sist när vi vägde henne på BVC igår. Visst en ökning men inte så mkt. Marie frågade om det famns utrymme att amma mer på dagarna och jag sa direkt nej. Jag ammar hela tiden, det går aldrig mer än 2h, ibland vill hon tutta efter 40 min igen osv. Och nu är ändå Micke hemma så hur ska det bli på dagarna när jag är ensam med killarna också? Nästa alternativ är att amma mer på natten, men som det ser ut nu äter hon vid 22, 02 och sedan 06.30, så jag tycker inte det är så sällan. Alla behöver ju sin sömn också för att orka med kommande dag. Blir hon inte mätt? Julius flaskmatades och var så nöjd mellan måltiderna, och på ett sätt är det lättare att veta hur mkt de äter då osv. Jag känner mig så kluven men vi avvaktar och maratonammar fram till nästa vecka när vi ska till BVC igen och så får vi se om vi ska ändra på något.

Någon som har några tips? Jag känner mig lite rookie på det här med helamning.




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej! Mitt tips är att låta Freja styra även om det gått bara 40 min sedan sista amningen. Ju mer hon tuttar desto mer mjölk blir det. Sedan är perioder när de vill amma mer just för produktionen av mjölk och efter några dagar stabiliseras det. Titta inte så mycket på klockan utan som jag skrev tidigare låt henne styra och försök vila en stund på dagen då bildas det mer mjölk också. Inga massa måsten.
Kramar till er alla💕💕

2015-04-22 @ 10:49:32
Postat av: Anna

Instämmer med ovanstående, jag helammade tills det var dags att introducera vanlig mat och lät bebisen bestämma helt... Det var skitjobbigt i början pga av massa olika saker (typ eget kontrollbehov tillexempel, undran om nåt är fel, ovana vid att vara 100% tillgänglig för nån annan osv) men allt ordnade upp sig av sig själv rätt snart. Dock hade jag alltså 0 andra barn som behövde mig samtidigt så där kan jag ju inte råda :/ Men kör hårt så fort hon verkar vilja och det passar och se om det räcker :D Kram

2015-04-22 @ 20:22:39
Postat av: Anonym

Samma som ovan, låt henne bestämma inte klockan. Annars blir det jättesvårt att få en stabilitet i amningen och att få det att funka. Kör med en sjal och amma i den så kan du göra saker samtidigt och han händerna fria. Med ett bra bärdon kan man lätt ha med bebisen överallt. Till och med frissan :) och ofta upplever jag att barnen är mkt mer nöjda när de bärs än i vagnen.
Sov med henne bredvid dig i sängen så kan du somna när hon äter och sen släpper hon när hon är klar. Amma samtidigt som du pysslar, läser, ritar, är ute etc med de andra barnen. Passa på att låta amningen ta plats nu när ni är två hemma så kommer det bli en vana för alla och lättare sedan när du är själv.

Lycka till!

2015-04-24 @ 18:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0