Kyckling Provencale rond 2

Har haft dåligt samvete för att jag ger Julius nästan bara burkmat. Visst han älskar det men när det kommer till kritan är det ju varken svårt eller så fasligt tidskrävande att göra egen. Jag lagar ju mat till resten av familjen så varför ska inte han få hemlagat. Han äter ju lagad mat 2 ggr om dagen, lunch och middag och då äter han en hel burk varje gång så det går ju åt endel. Däremellan äter han gröt, mellis och andra saker men det är just den lagade maten jag syftar på. Idag har jag kokat Kyckling Provencale. Jag kan minnas att det var en favorit hos Rasmus. Jag gjorde ganska mkt.

• ca 500 G kyckling
• 6 potatisar
• 3 morötter
• 2 hela tomater
• osaltat smör (en rejäl bit) man kan ju ha olja i som alternativ
• ca 1 dl grädde och spara lite av kokvattnet
• örtkrydda Provencale (finns i frysdisken, ha i efter tycke, jag hade nog en halv fpk)

Det blev jättebra och Julius åt upp en hel portion. Nu ska jag bunkra hemlagad mat i frysen och nästa gång ska jag prova en fiskrätt med krossade tomater i.

Ps Hade jag haft palsternacka hemma skulle jag ha haft i det med. Ds




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0