Helgen

Rasmus var så glad att farfar Ib kom hem till oss i lördags. Vi fikade och var ute en sväng. Barnen fick jättesöta muggar med motiv från Tomtebobarnen och Spöket Laban av farfar. I söndags var tanken att träffa lite vänner men de blev sjuka till höger och vänster. Vi har än sålänge klarat oss bra, lite snoriga näsor bara. Vi hann iaf att skruva upp lite inredning i Rasmus rum. Hyllplan och tavellister, det blev jättebra!
 
Igår var Maud här med sina pojkar och jag kan inte säga att det var helt smärtfritt då Rasmus och Zigge inte kom överens för fem öre. De skrek så högt inomhus så att de väckte Julius som sov ute i vagnen. Det gick knappt resonera med Rasmus och jag kände inte igen honom riktigt. Han var helt färdig på kvällen och det tror jag det, kan inte varit kul för honom att bråka och tjaffsa så mkt. Mitt i allt liv hann vi iaf fika på lite scones och det blev lite lugnare när vi tog ut dom, barnen alltså.
 
Idag ska jag till Allergicentrum med Julius för uppföljning inför höst/vinter, hoppas de tar några pricktest på honom också. Farmor och Peter hämtar Rasmus från dagis då det krockar med läkartiden.
 
Annars har vi inte så mkt planerat för veckan. På söndag ska Rasmus på 3-årskalas hemma hos Selma som han ser fram emot. Ev ska jag och Julius till ÖF på torsdag om han inte sover bort hela förmiddagen, stor risk för det.
 
Just det, i lördags dansade jag och Rasmus folkdans och linedans på Knatteskutt. Han tyckte det var jätteroligt att dansa armkrok med mig och när vi höll i varandra och hoppade iväg åt sidan samtidigt som de andra klappade i händerna. Nästa vecka är det latinodans :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0