19

Jag och Julius åkte till Emma på förmiddagen där även Maud slöt upp. Emma fixade brunch och jag skulle nog kunna äta hur många kardemummaskorpor med hallonmarmelad som helst. Varje år innan jul träffas vi alla vänner tillsammans med barn för julknytis och paketlek. Detta år har vi lyckats föröka så pass att vi nu är uppe i 22 personer med alla barn och det fungerar inte att ses hemma hos någon. Nya planen är att låna Novas dagis, ett föräldrakooperativ i Slaka, och vara där. Kan inte bli mkt bättre :). Hur många barnstolar som helst och lekrum och grejer. Vi ska fixa en tomte och denna gång skippar vi paketleken och låter tomten dela ut ett paket vardera till barnen. Vi kör på likadana julklappar till de "stora" och likadana till de "små" barnen. Ser redan fram emot detta och längtar till december, snö, adventsljusstakar, julstök, julmusik, lussekatter och massa annat.

Fr.o.m. ikväll får Julius sova i sitt rum i sin spjälsäng. Han är så lättväckt att från kl 04.00 på morgon kan vi knappt andas i sovrummet för att han vaknar. Att gå upp och gå på golvet utan strumpor är en omöjlighet och att vända sig om i sängen och prassla med täcket kan man glömma. Inte kul att gå upp vid 05.00 varje dag för att han står och tjoar och busar i sängen. Nu är det ju iofs inte jag som gör det utan det brukar falla på Mickes lott men ändå ;).

Just det, jag skippar snedluggen och kör på den gamla hederliga helluggen istället, jag trivs bra i det. I dag blev det både mössa och vantar när jag gick för att hämta på dagis.





Kommentarer
Postat av: Annie

Finisar! Älskar när mössäsongen är igång. Så mysigt med tomtefesten, det lär ju barnen älska😃

2014-10-23 @ 20:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0