Full rulle på öppnis

Imorse åkte jag till öppna förskolan i Lambohov med båda barnen. Allt flöt på bra, Julius sov och Rasmus och jag var med på sångstund. Sen vaknade Julius och var jätteledsen och skrek, och nu menar jag inget vanligt skrik utan snarare sånt skrik där tårarna sprutar och ungen ändrar färg till vinröd. Fram med mat fort som attan men det ville han inte ha, det blev bara värre. Efter ett blöjbyte och tillslut lite mat och skump i rumpan lugnade han ner sig. Så tydligt att han hade magknip, stackars Julius. Han somnade om och sedan gav jag Rasmus lunch som jag hade tagit med mig och sen blev klockan 12 och det var dags att åka hem. Rasmus tyckte det var jätteroligt att vara där och sprang omkring och lekte och klädde ut sig. Han lekte mer självständigt än vad jag hade vågat hoppats på och det passade ju bra idag när Julius var så ledsen. 
Nu sover båda pojkarna och jag hämtar andan med en god kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0