söndag

Vilken fin dag det har varit idag. Förmiddagen började med att Rasmus hade sina kompisar Alfred och Selma med pappor över för lek och bus i trädgården, de är för härliga.

På eftermiddagen har vi varit på Zigges barnkalas som de hade i Busfabriken. Barnen fick mat, efterrätt och godispåse och Zigge hade fått välja temarum och grejer. Barnen hade hur kul som helst och var genomsvettiga. Kul att Rasmus fick upp ögonen för att hoppa studsmatta. Jag kan förstå att man väljer att ha kalas där och det uppskattas verkligen men själv skulle jag aldrig ha det. Jag tycker det är alldeles för stressig och stimmig miljö så om Rasmus absolut inte själv vill ha det i framtiden så ligger vi nog lågt med det ;). 

Ikväll snurrar tankarna kring vår altan, vi är så sugna på att piffa upp den lite. Vi ska tvätta trallen och betsa den svart. Sedan ska vi måla den och bygga ribbstaket. Såklart vill jag ha en loungemöbel i form av hörnsoffa/divan och ett stoooort parasoll på den sida av altanen som vi knappt använder. Blir ju bara att man sitter under taket. Ja det är lite vad vi har tänkt iaf.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0