fredag

Dagen har gått i ett och det blev lite stressigt där runt lunchtid. Perfekt att kunna avleda en trött och trotsig pojke med att hitta på en ny lek "att gömma saker" när det var som värst. Nu sover Rasmus skönt i vagnen (dock lite sent!) ute och jag ska strax väcka honom. Har hunnit få i mig lite kaffe och hämta andan. Vissa dagar är så. Vi var på BVC på förmiddagen med Julius. Rasmus är så duktig när han följer med, hjälper till och är intresserad. Julius har hunnit bli 5 veckor och väger nu 4400g och är 55 cm lång, stora killen. Strax är det dags för lite mellis och om jag inte har fel är jag helt säker på att vi ska "gömma" saker hela eftermiddagen. Vi lekte affär tidigare idag och det var en riktig hit. Kul att kunna leka lite mer på riktigt, göra armband, måla osv.
 
Nadja och Hanna var här igår och fikade med oss. Så kul att ses, och så mycket man har att prata om, tiden räcker inte till. Tack för presenten till Julius och speciellt kortet, hans första gratulationskort, han har inte fått något innan så detta ska jag lägga in i hans bok.
 
Ikväll blir det tacos till middag ;(, hemska rätt.
 
Rasmus har sovit 3 nätter utan blöja och med positivt resultet så härmed förklarar jag honom helt blöjfri. 
Jag har helt glömt bort hur ofta man byter blöja på en nyfödd. Jag blir chockad varje dag. En liten bajsmaskin är vad det är. Jag skojar inte om jag säger att vi byter minst 15 blöjor om dagen.

Kommentarer
Postat av: Annie

Snyggt jobbat Rasmus! Duktiga, stora killen💙. Den lille bajsmannen lugnar nog ner sej snart hihi😊.

2014-02-22 @ 06:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0