1 december

Unnande mig själv 2h på stan idag, med bara mig själv. Provade underkläder i lugn och ro och köpte nytt smink. Helt plötsligt kommer man på att man är i stort behov av underkläder då inget passar längre (konstigt? -nej) och när jag började gräva i sminkväskan upptäckte jag att det mesta var slut och att mitt solpuder var krossat och det återstod endast några smulor. Att gå runt på en CC-Cream plus lite till kändes inte optimalt längre. På Kicks fick jag massor med hjälp och de satte mig i en stol och började sminka och prova och springa efter olika nyanser och märken mellan hyllorna. Det slutade med en foundation (hundra år sedan jag använde det!) från Clinique och ett solpuder, rouge och ett transparent puder från diverse andra märken. Jag är jättenöjd med servicen jag fick och ångrar inte en sekund min dyra påse jag kom ut med. En förtidig födelsedagspresent till mig själv kan man säga.
 
Här hemma sover båda killarna och jag ska riva runt i min garderob efter ett smalt svart skärp som är på villovägar. Jag ska nämligen till Stockholm 2 dagar i slutet av veckan tillsammans med mina kollegor så jag måste hitta lite "normala" kläder. Här hemma kör vi mest lekvänliga och mjuka kläder som brukar bestå av leopardmönstrade haremsbrallor och fleecetröja från HH matchat med pippimönstrade ullsockor, haha! Jag skojar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0