Godmorgon

Jag sitter uppe och myser med Julius. Han har precis ätit välling och fått sin astmamedicin. Killarna sover och jag tänkte faktiskt väcka de med nybakade scones denna morgon med. Vi brukar alltid slarva lite och inta frukost och kaffe i vårt tv-rum/allrum på övervåningen. Men visst är det mysigt att duka upp frukost i köket och tända ljus. Igårmorse när jag fick ner Rasmus trots protester för att han ville se mer barnprogram sa han -vad mysigt, mamma, när han kom ut i köket. Så idag och helgerna framöver blir det favorit i repris.

Många som jag känner som har fått sitt andra barn är så snabba med att säga att 2:an ofta "bara hänger med" och jag kan hålla med till en viss del men absolut inte helt. Jag känner inte så, Julius får min fulla uppmärksamhet och jag försöker alltid att ge honom den uppmärksamhet som han faktiskt är i lika stort behov av om inte mer när vi är iväg på grejer. Har man inte "tid" med det får man dra ner på tempot helt enkelt. Om några veckor ska vi börja på babysim i simhallen och det kommer han älska tror jag. Det gäller att ta vara på alla speciella stunder med dessa småttingar för de växer upp och blir stora så fort. Låt de vara delaktiga i lek- och lässtunder med sina syskon trots att de är små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0