ny vagn ändå?

Jag läste igenom Regler och riktlinjer för barnomsorg i Linköpings kommun (14 sidor) med överstrykningspenna och kladdpapper i högsta hugg. Efter detta ringde jag till Rasmus dagis och kände mig riktigt påläst om vad som gäller vid 15 h. Att de ska ha en helhetssyn utifrån barnets behov och att de ska ta hänsyn till vårdnadshavarens önskemål och till verksamhetens organisatoriska förutsättningar. Att låta honom sova (klart) ute i sin vagn drabbar ingen personal och han tar ingen plats. Im such a pain in the ass I know… Jag ringde och fick prata med en av pedagogerna och hon förstod mig helt och hållet och det verkade inte alls vara något problem. Hon ska ha samråd med de övriga idag så skulle jag få besked i eftermiddag när jag hämtar Rasmus på dagis. Jag behövde inte ens stå på mig med alla mina argument så det kanske var lite overkill från min sida.

Hoppas nu på att detta ”går igenom” så att han kan få fortsätta att sova i sin stora bylsiga Emmaljungavagn som han älskar. Men jag funderar ändå lite på att sälja min Bugaboo Cameleon och köpa en Bugaboo Donkey istället. Den kan man ha som singelvagn och om Rasmus vill åka med någon gång så finns möjligheten att sätta på en sittdel till och göra chassit bredare. Tummen upp för att man kan ha barnen vända mot sig i dessa vagnar.


update 18.46: Rasmus kan vara på dagis mellan 08.30-13.30, yeay! Vilket innebär att han kan sova där 👍.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi älskar vår donkey :) och om Rasmus vill åka vagn till dagis så är det ju hur smidigt som helst att ta bort sittdelen o lämna den på dagis o sen ha den som singelvagn tills det är dags att hämta honom igen :) testa bara så han får plats på längden ;)

Svar: Låter bra! Ja det är just längden jag tänker på, vi ska åka till Nkpg på lördag och provköra en :). Det som är skönt för mig är att M tar alla lämningar, och jag alla hämtningar, ingen stress på morgonen med andra ord :). Köpte ni eran från Amsterdam?
sofnys.blogg.se

2013-10-30 @ 08:43:33
Postat av: Anna

Åh så skönt för sig att slippa stressen på morgonen :)
Jo vi beställde från Holland, betalade 11400kr för duovagnen, sittdyna och åkpåse inkl frakt :) om ni ska beställa så säg till, har en 15% rabattkod :)

Svar: Ja gärna! Från vilken sida betsällde ni? Kram
sofnys.blogg.se

2013-10-30 @ 09:02:12
Postat av: Anna

Vi beställde från babyhuys och rabattkoden är "blogdiscount" :) kram

2013-10-30 @ 20:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0