Molande värk

Jag har haft ont i magen hela dagen, det har känts som om bebisen vill komma ut genom skinnet på magen. Magen har varit hård och trots att jag har suttit mkt ner så har värken inte släppt. Ringde till Kvinnohälsan vid 14.20 men kom inte fram till dem trots att de sa att de hade telefontid till 14.30?? Provade med 1177 istället som hänvisade mig till förlossningen. På förlossningsavdelningen svarade en jättegullig bm som hette Lina. Hon sa åt mig att åka hem direkt och vila och ville att jag skulle ringa tillbaka efter en timme. 
Jag åkte hem och för varje steg jag tog så bara spände det i magen. Jag blev helt andfådd och genomsvettig .När jag hade vilat ca 40 min försvann värken och jag kunde känna lillebror igen. När jag hade som ondast så kände jag honom inte alls. 

Birgitta och Peter hämtade Rasmus på dagis åt mig så att jag fick vila och det uppskattar vi verkligen. 

Nu har jag pratat med bm igen och gett henne en lägesrapport. 

Jag kan inte minnas att det kunde kännas såhär när jag var gravid med Rasmus. Har det med att det är andra barnet eller är det stressrelaterat?? 
Hur som helst så mår jag bra nu och kan slappna av.


Kommentarer
Postat av: Annie

Ta hand om dej och magen gumman❤️

Svar:
sofnys.blogg.se

2013-10-15 @ 20:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0