Mitt rosa äpplemos

Har fått massor med röda äpplen från en kollega så jag passade på att göra eget äpplemos av dem. Denna gång kokade jag de med skalet på så moset fick denna fina färg. Det är jätteenkelt att göra, prova!

❤ Skölj och dela äpplena i fjärdedelar. Jag lät kärnhus och allt vara kvar.
❤ Lägg de i en stor kastrull med vatten och låt koka tills de blir mjuka.
❤ Häll av vattnet.
❤ Mosa allt med tex en elvisp.
❤ Ta en ny kastrull och sila allt genom tex ett durkslag för att få bort skalrester m.m.
❤ Ha i socker och låt koka upp igen. Jag smaksatte mitt mos med vaniljsocker och vaniljpulver. Har ingen aning om hur mkt så jag gick på känn.

Om man tycker det är gott med kanel kan man ju peta ner några kanelstänger i glasburkarna. Jag hade ingen form av konserveringsmedel i men jag räknar med att dessa burkar går åt rätt fort :).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0