En glimt ur vardagen

Vi var på stan jag och Rasmus. Plötsligt på HM säger Rasmus -bajs, mkt bajs. Jahopp, en check i blöjan och jag insåg att det var bråttom till närmaste toalett. Lättare sagt än gjort. Vi befann oss i Linköpings innerstads största shoppinggalleria så jag bestämde mig för att uppsöka toaletten i denna. Ut på gatan och in igen för att slippa åka så mkt hiss, bort vi munkarna för att åka glashissen upp till övre plan. Där slog det mig att det inte är skyltat till någon toalett överhuvudtaget. Tur att jag visste på ett ungefär vart de låg, stackars de som kommer utifrån. Bort till toan i hopp om att toan med skötbord var upptagen så att jag inte behövde leta redan på en 5-krona som jag inte hade, utan bara kunde smita in. Tyvärr, den var ledig och låst. Jag ser växelautomaten utanför toaletterna och börja fiska upp min hundralapp i fickan. Sorry! Den tog bara femtiolappar och tjugolappar. Skyndar bort till fiket bredvid för att växla och killen där förklarar för mig att -vi växlar inte, punkt. och förresten är växelautomaten trasig. Jahopp, tack för den, jagtänkeraldrigmerfikaellerätadärmer.
In på JC och efter mkt om och men växlar den unga killen åt mig så att jag får min gyldene 5-krona som i själva verket inte är gyldene alls. Haha, nu så! Bort till toan igen och nu är det brådis, Rasmus sitter och hejjar på genom att säga -mkt bajs, ajaj. Kul. Vad händer sen då?!? Jo den förgrömmade 5-kronon passar inte i 5-kronorshålet! What the fuck! Får hjälp att två yngre killar som försöker åt mig men det funkar inte. Manicken utanför toalettdörren är paj på nått sätt. Tänk, tänk, tänk. Jo, jag går till mitt favvofik EspressoHouse och tar en chansning på att eventuellt bli utsläng för att jag snyltar på deras toa utan att fika. Ställer mig i kö utanför och när jag, Rasmus och vagnen äntligen kommer in så har de tagit bort skötbordet! 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Sak samma! Nu är vi äntligen inne på en toa så vi låser om oss och jag tänker att detta får ta så lång tid det behöver. Fram med en handduk som jag hade i Rasmus ryggsäck som jag får breda ut som en underbar filt på det äckliga toalettgolvet, och ner med ungen på den. Haha, nu så lilla gubben ska du få en ny torr blöja. Halvvägs klar och med Rasmus fortfarande liggade på golvet slocknar lampan! Det blir kolsvart. -mamma?? frågar Rasmus med ängslig röst... Jag vevar och fäktar med armarna för att få igång nån eventuell sensor utan resultat. Jag ställer Rasmus upp och säger åt honom att hålla i vagnen och att allt är ok. Lampan gick sönder bara. Fumlar fram mobilen så att jag kan få något som helst ljus därinne. Sagt och gjort, när jag sedan reser mig upp för att gå ut tänds den j_vla lampan. Behöver jag säga att svetten rann från huvudet på mig vid det här laget?!?
 
Jag och Rasmus smaskade på varsin välförtjänt glass från Bosses glassbar i domkyrkoparken innan vi åkte hem. Slutet gott allting gott, puss!

Kommentarer
Postat av: Annie

Phu! Svettigt som sagt. Har varit med om exakt samma trevliga bemötande på fiket bredvid toaletterna, även då brottom med barn!! Va är problemet?! Man blir så trött:(

2013-07-29 @ 21:52:57
Postat av: Sofie svarar

Då har fiket bestämt sig för det :/. Finns ju inga vettiga toaletter i stan! Nu blir det Ikano och Ikea ett bra tag framöver.

2013-07-29 @ 21:57:56
Postat av: Jenny

Ojojoj... Kan inte hjälpa att jag skrattade lite när jag läste detta men vad gör man.. Man måste ju fixa det, sen hatar jag stan vad det gäller toaletter alla kostar pengar och vem har mynt idag? Inte många iallafall! Men en glass var du/ni helt klart värda!! :)

2013-07-30 @ 13:00:51
Postat av: Cathrine

Sveriges största fel; inga offentliga toaletter och radiotjänst. Båda är totalidiotiska och existerar inte i övriga världen.

2013-07-30 @ 15:02:54
URL: http://superbeb.wordpress.com
Postat av: Kristin S

Ingen dag är den andra lik med de små!=) Ett tips (om det inte är superduper-bråttom) är att gå till domkyrkan, gratis och gästvänligt! Minns dock inte om de har skötbord. Dessutom väldigt spännande inne i kyrkan, iaf enligt Alvin!

2013-07-31 @ 13:38:45
Postat av: Sofie

Bra tips Kristin! När vi väl satt i parken och åt vår glass tänkte jag på att jag kunde gått till vilken liten grässplätt som helst och bytt den där blöjan :). Kram

2013-07-31 @ 13:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0