helg

Igår var vi på julmyskväll hemma hos våra vänner Jenny och Micke. Vi blev att ganska stort gäng med mkt barn ( och hög ljudnivå ;) ). De åt tomtegröt, skinkmackor och drack julmust och jag skriver de eftersom jag inte äter något att det nämnda. Julmat är inte riktigt min grej och absolut inte julmust heller. Jag hade med mig en skagenbaguette istället :). Maud, Emma och Jenny överraskade mig rejält då de hade köpt presenter till mig iom att jag fyllde år nyligen. Av Maud fick jag en kikare i lite mindre format än den tegelstenen jag lånade av Gun och Janne och hade med när vi var i Kolmården, perfekt present! Jenny och Emma hade satt ihop ett lyxkit till mig och slagit in i cellofan. Det innehöll rosa alkoholfritt bubbel, chokladkartong, tidning "Hembakat", cupcakesformar, servetter, receptbok på småkakor, te, mirakelolja från Bodyshop och örhängen! Vilken fullräff tjejer!
Tack så hemskt mkt. Jag blev även firad på jobbet i måndags och fick en jättefin blomma som var så stor och tung att jag fick hjälp av en kollega att bära ut den till bilen :). Det var visst inte så dumt att fylla 30 år :).
 
Idag har vi en hemma/pysslardag och förbereder lite mer inför litens ankomst. Jag tvättar bebiskläder i minsta strl och vi ska börja packa nån form av väska att ha med till bb. Köpte ett paket miniblöjor förut också som jag ska ställa fram vid skötbordet. Och på tal om kläder så svämmar det över av kläder här hemma i strl 56 så jag skriver det här som en liten hint bara. Något vi däremot saknar är en tjockare liten filt typ med lite teddylurv på ena sidan. Vet någon vart man får tag på en sådan? Jag köpte en sådan till Emma i Ullared men tänkte aldrig på att köpa en till mig själv :/. Tips mottages gärna. 
 
Ikväll ska jag och Micke på bio och se Hobbit 2. Vi valde en ganska sen bio och den börjar inte förens kl: 19:30, hoppas jag orkar vara vaken hela filmen :). Birgitta och Peter tar kvällen med allt vad det innebär här hemma med Rasmus och sist de hade honom på kvällen hade det gått jättebra och han sov så gott när vi kom hem :). Birgitta kommer vara jour när förlossningen drar igång så det är lika bra de "övar" lite nu :).
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Jag har en fantastisk filt med lurv på ena sidan, från rusta, finns i olika utföranden, tips! Om den inte måste vara superliten dvs..

2013-12-15 @ 17:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0