Vackra höstdag

Jag cyklade imorse och fy vad kallt det var, men uppfriskande. Hade ingen mössa eller pannband på mig och den nya hjälmen var bra ventilerad, på gott och ont. Har haft molande huvudvärk hela dagen på jobbet och jag tror det berodde på att jag kylde ner skallen imorse.
Har inte så mkt planer för veckan förutom att vi ska grilla hemma hos några vänner på lördag. 
 
Väntar på brev från komunen angående Rasmus dagisplats (och ja, jag säger dagis istället för förskola), vi hoppas på att få en plats på Björnbärsvägen i Sturefors och helst inget garantidagis. Håll tummarna för det!
Micke och Rasmus ska börja gå två dagar i veckan på öppna förskola så han kan vänja sig lite inför dagisstart, jag tror det är bra. Man märker stor skillnad på Rasmus kompisar som redan har börjat dagis, de tar för sig på ett helt annat sätt även här på gott och ont. Dagisstarten är planerad att gå av stapeln första veckan i januari och vi kommer att dela på inskolning. Har inte bestämt riktigt hur jag ska jobba sen men troligtvis kommer jag gå ner till 80% och vara ledig en dag i veckan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Dagis har det ju alltid hetat, blir så trött på alla pk-människor som envisas med "förskolan", dom säger säkert hen oxå och vägrar ha rosa klänningar på sina döttrar.
Ha nåt värmande på öronen imorrn när du cyklar ;)

2012-09-25 @ 21:47:46
URL: http://superbeb.wordpress.com
Postat av: Fia

Jag säger oxå dagis fortfarande, det hette ju det när vi va små.. Svårt att ändra bara så där juh;)

2012-09-27 @ 21:48:59
URL: http://karleksbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0