Fredagkväll

Igår hade vi kvällsbesök och vi bjöd på quesadillas med kyckling, getost, soltorkade tomater och riven cheddarost i, det blev jättegott! Till dessa hade vi salsa, guacamole, gräddfil och sallad. Denna rätt kommer vi göra igen och redan i Blåvik nästa vecka.
Tog mitt första dopp igårkväll vid det omtalade Stureforsbadet som jag äntligen hittade till. Jag har nog aldrig badat när det är så kallt och jag var orolig för att hjärtat skulle stanna, på riktigt! Emma lovade att plocka upp mig om det skulle hända nått. Men det gick uppenbarligen bra.

Idag har vi haft barnkalas här hemma och Rasmus kompisar Nova och Zigge med familjer har varit här. Barnen fick pannkakor och smootie och vi andra mumsade på tårta, bullar och bakverk.
Rasmus fick en kryptunnel och duplo i present, tack snälla!

Imorgon ska jag och Micke storhandla inför Blåvik (det är vår tur) och det är 2 överfullakundvagnarmycket som ska införskaffas så Rasmus får vara hos Birgitta, Peter och Fabian under tiden.

Tårtan jag bjöd på idag innehöll kokoskräm, blåbärsmos, blåbär ovanpå och hyvlad vit choklad.
Just det, Italien vann ju över Tyskland igår enbart för att Rasmus hade matchkläder på sig under kvällen som han sen sov i :).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0