What a day!

Vi anlände till förlossningen strax efter 10.00 som vi hade blivit tillsagda och förstod genast att det var fullt upp idag. Kvinnor födde barn på löpande band och det var lite småcreepy att gå förbi förlossningssalarna när man hörde illvrål därinnefrån! Vi blev tillsagda att sitta ner och vänta och de förklarade att det var fullt upp idag.

För att göra denna historia kort kan jag säga att vi fick mitt rum (som inte skulle funnits först) strax efter 16.00 på eftermiddagen. Det har varit en lååång väntan och jag höll på att tappa tålamodet när de hänvisade mig till ett rum där det låg en annan tjej. Jag hade fått förklarat för mig innan att jag skulle få ett EGET rum det skulle bara göras klart först. När jag påpekade det sa de bara att det finns inget rum, denna säng är allt vi har, det är fullt här. Jag gick inte ens in i det rummet utan tackade för mig och sa att de kunde höra av sig när mitt rum var klart. Då kommer en läkare (Susanna) springande och säger att mitt rum är klart! Att de andra inte hade hört hela historian från början att det var svårt att få hit mig överhuvudtaget osv... Hur som helst nu sitter jag i sängen på mitt egna rum, jag har en egen toalett med en egen dusch. En egen skön fåtölj och ett litet bord och en stol och en egen garderob. En egen tv hänger på väggen och jag får ha på min mobil och kan vara uppkopplad på internet.

Besökstiderna verkar vara "fria" då jag har eget rum :) och det verkar serveras gott om mat (jag var lite orolig för att behöva ligga här och vara hungrig). Frukost, lunch, middag och kvällsmat. Jag får välja själv om jag vill äta i dagrummet eller om jag vill ta med min bricka in till rummet. Det finns också en extra säng härinne om Micke vill sova över. Det jag siktar på nu är att må så bra som möjligt fram till fredag och sen få åka hem över helgen och äta våfflor med hallonsylt och grädde!

Kommentarer
Postat av: kusin Therese

Hej!

Helt otroligt att du skulle få vänta så länge på ditt rum. Men skönt att det till slut blev bra! Hoppas nu att du ska få må bra så du får åka hem och äta våfflor på fredag =) ha det så bra, följer dig här nu varje dag och hoppas du och bebis ska få må bra till det är dags för liten att titta ut. kram

2011-05-30 @ 19:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0