Kvällens första talare...

Efter mitt läkarbesök idag blev jag sjukskriven direkt och kommer bli inlagd på US from måndag nästa vecka tills de plockar ut bebisen med snitt någon gång i vecka 37 eller 38. Detta var aningens chockartat och just nu snurrar det i huvudet. Att gå tillbaka till jobbet och plocka ihop allt på skrivbordet och skicka några sista mail kändes väldigt skumt. Annars mår både jag och bebisen (som väger närmare 2000g) väldigt bra.

Har styrt ihop en fika med tjejgänget på onsdag så att de får förgylla min dag lite. Order från läkaren var att hålla mig inom Linköpings gränser och ta det lugnt.
Undrar om Klockrike ligger inom gränsen?? Pratade med Dess förut och hon har en helt ny spjälsäng till mig som jag får köpa :). Perfekt då den jag ville ha tog slut igår. Jag vill ju gärna bädda spjälsängen innan jag blir inlagd på måndag. Nästa gång jag kommer hem blir tillsammans med Micke och bebisen, min lilla familij.
Sista ordet angående inläggningen av mig är inte sagt än och jag ska kämpa för att få komma hem någon dag. Har redan börjat fundera på bra argument.
Mycket snurrar som sagt i huvudet...
  • Vad ska man ta med sig till sjukhuset?
  • När får jag datum för det planerade snittet?
  • Får jag eget rum?
  • När är det besökstid?
  • Finns det tv? I så fall vilka kanaler?
  • Får jag vara uppkopplad med min MacBook och telefon?
  • Vad är det för mat?
  • Kommer jag få gå ut?
  • Är det ok att ha en stående fylld godis- och fruktpåse vid sängen :)?
Om ni har några bra tips på hur jag ska fördriva tiden så är jag öppen för förslag. Denna vecka ska jag och M ha så mycket kvalitetstid som möjligt och på fredag har jag redan bokat en tid för en sista toning på håret på väldigt länge. Funderar på att blogga från sjukhuset men är tveksam på att så många vill läsa om mina enformiga dagar från sjukan :). Förresten, skulle vara kul att veta vilka som läser...någon som vågar ge sig till känna??

Kommentarer
Postat av: Kusin Therese

Hejsan!

Jag läser din blogg ganska ofta och väntar med spänning på den lilla bebisen som ska titta ut.

Hur mår du? och varför ska du bli inlagd? hoppas på att du och bebis mår bra och stort lycka till när det är dags för den lilla/lille att titta ut. Kram från Motala

2011-05-23 @ 22:17:47
Postat av: Sofie

Hej Therese! Jag mår bara bra och hoppas detsamma :). Jag kommer bli inlagd pga föreliggande moderkaka (Previa Placenta). Detta omöjliggör en "vanlig" förlossning då utgången är blockerad av moderkakan :/. Skulle jag börja blöda eller att förlossningen sätter igång måste bebisen ut så fort som möjligt. Snittet kommer bli planerat i slutet av juni om inget annat sker innan. Kram Sofie

2011-05-23 @ 23:37:58
Postat av: Cathrine

Ja att jag läser vet du ju redan..

Tror absolut att du har tv och möjlighet att ha datorn uppkopplad, så blogginlägg vill vi ha! Du får säkert gå ut (alt rullas ut?) för lite luft. Maten är den jag skulle vara mest avig mot, men misstänker att du får ha ett eget godisförråd. Böcker och tidningar är att rekommendera i väskan, kanske en stickning...musik...dvder..en språkkurs...pussel...kortlek.. Datumet för utplockning av litet barn kan jag dessvärre inte svara på ;). Ses imorrn!! Kramar

2011-05-24 @ 08:55:59
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Kalle Kollega

jag läser, det vet du!!!

2011-05-24 @ 10:14:37
Postat av: Annie

Ah blir ju nervös av rubriken jue;-) Jag är en trogen läsare, hihi!! Klart vi läser om du bloggar från sjukan. Vi vill ju veta att allt är bra. Perfekt tillfälle att välja ut bilder för en fotobok el nåt i den stilen. Då behöver du ju inte internet.

Kudden ligger framme=) Vi ses imorn-massa kramar

2011-05-24 @ 20:38:05
URL: http://minitass.blogg.se/
Postat av: Helena Fristedt Cathrines kompis:)

Hej Sofie! Jag läser din blogg och Grattis till din bebis i magen. Jag kommer jobba mitt emot avdelningen där du ska ligga, så om du vill kanske jag kan komma förbi en sväng. Eller du komma och hälsa på mig på jobbet:) LYCKA TILL, du ska se att blir bra!!

KRAMAR FRÅN HELENA!

2011-05-25 @ 11:15:32
Postat av: Sofie

Hej Helena :) och tack för lugnande ord. Kul om vi skulle ses där uppe alltid skönt med ett ansikte man känner igen :). Kram Sofie

2011-05-25 @ 14:26:56
Postat av: Rebecca

Jag läser! Med några veckors mellanrum men ändå! Jag har inga bra tips till så lång sjukhusvistelse, men jag hoppas att allt går bra och att du mår bra. Stor kram

2011-05-25 @ 17:45:06
Postat av: Robert

Innen och läser lite då och då.

Lycka till :)

2011-05-29 @ 20:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0