Drömrulltårta med daim

Nu har jag för första gången bakat en rulltårta, en drömrulltårta med smörkräm och hackad daim. Men det var inte helt lätt, självklart sprack den när jag skulle rulla ihop den men jag tror felet var att jag lät den svalna innan. Jag måste nog ha ett rulltårtemöte med mamma som är mer eller mindre ett proffs på detta.
Detta recept från en Allerstidning följde jag.
♥ 3 ägg
♥ 2 dl socker
♥ 1/2 dl kakao
♥ 1 1/2 dl mjöl
♥ 2 tsk bakpulver
♥ 1/2 dl vispgrädde

Fyllning
♥ 160g mjukt smör
♥ 2 dl florsocker
♥ 1/2 tsk vaniljsocker
♥ 1 äggula
♥ 1 dubbeldaim

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefin, här kommer mitt recept: 3 ägg 1dl potatismjöl,1och1/2dlsoocker,3msk kakao 1tsk bakpulver. Vispa ägg o socker pösigt,Blanda torra varor o vänd ner i smeten.Fyllningen är samma.Kram

2011-03-20 @ 21:02:05
Postat av: Mamma

Den ska svalna, annars smälter smörkrämen.. inte kul

2011-03-20 @ 21:04:56
Postat av: Sofie

Okej, tur att jag lät den svalna då :) Men jag kanske ska testa med potatismjöl nästa gång ist för vetemjöl...

2011-03-20 @ 21:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0