Dag 4

Min säng och madrass har varit katastrofala och jag har varit konstant trött eftersom jag sover så dåligt på nätterna. Idag har jag äntligen fått en ny madrass (tempurvariant) och en annan säng, halleluja! Man får bete sig som prinsessan på ärten här.
Mamma och Jenny har varit här och de hade med sig massa godsaker till mig, jordgubbar, vindruvor, godis och så fick jag en jättefin bok av Jenny.
Micke har varit här och myst med mig en stund och förhoppningsvis får jag permission över helgen. Kan hända att jag får chans att åka hem redan imorgon, hoppas på det. Jag fikar gärna på en tårtbit med Micke imorgon eftersom han fyller år istället för att ligga här och stirra in i väggen (jag överdriver lite).

Såhär ser CTG-maskinen ut som lyssnar av barnets hjärtverksamhet och registrerar livmoderns sammandragningar. Jag får hålla i en liten knapp som jag trycker på när jag känner att bebisen rör sig. Detta brukar ta ca 20 min och allt som registreras skrivs ut på papper som ni ser här.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

teknikens under :)

2011-06-03 @ 10:48:43
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0