Riskutbildning MC

Fick genom jobbet möjlighet att genomgå den nya riskutbildningen för MC som är obligatorisk om man ska ta mc-kort idag. Självklart tog jag chansen och det ångrar jag inte en sekund! Jättebra och intressant utbildning där man blandade teori med praktik. Mycket aha-upplevelser och jag fick lite extra coaching i form av kurvtagning osv. Jag skulle önska att alla aktiva motorcyklister går denna utbildning. Alla som gick utbildningen (detta var på Stora Holm i Göteborg) fick köra en variant av Honda 600.
Fick en grym på bild utbildningsledaren när han kör förbi i en effetktiv inbromsning från 110 km/h.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra gjort Sofie!! jättebra kort.Kram

2010-06-20 @ 13:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0