Me vs Albin

Nu är jag på bättringsvägen och jag har planerat att gå till jobbet imorgon. Ingen feber längre och halsen har slutat göra ont, däremot har jag kvar den förbaskade förkylningen men det går nog över snart. Ska skiva upp en apelsin här och ta en kopp te.

Albin är världens mysigaste och sötaste katt, IBLAND. Jag har jagat runt honom här och han vet så väl när han har gjort något som han inte får t.ex. hoppa upp på väggarna och riva upp tapeten eller ge sig på och jaga röd och svart (och då är det inte lek) eller varför inte vässa klorna på soffan (trots att han har ett helt klösträd i sovrummet) när detta sker och jag börjar gå efter honom vet han mkt väl att jag inte är glad och troligtvis kommer att köra ut honom en stund. Smart som han är klämmer han sig under sängen. Fick tag i honom tillslut och nu är det lugnt och skönt här inne. Sånt här orkar man inte när man är sjuk :)

Det är inte bara jag som är stormförtjust i min filt jag fick av bror i julklapp, här ser vi också hur katterna beslagtar mina saker.

Har bestämt mig för att byta gym nu till Campushallen istället, var inne på deras hemsida och de har massor av roliga pass på väldigt bra tider och ett stort gym. Passar mkt bättre när det ligger så nära och man åker åt rätt håll när man ska hem från jobbet. Har gett upp hoppet om att någon jag känner ska börja träna på Feelgood så snälla gör nu inte det när jag har slutat där ;). Något som jag däremot blev besviken på var att Feelgood har två månaders uppsägningstid trots att min bindningstid har gått ut och att jag har tränat där i en herrans massa år. Kortet där måste sägas upp personligen i receptionen så det blir väl nästa gång jag tränar och jag skulle tro att det får bli på måndag.

Kommentarer
Postat av: Annie

Skönt att du känner dej bättre nu. Här är det oxå snuvigt värre men det går åt rätt håll tror jag. När jag sa upp mitt world class-kort tvingade jag dom att skicka hem uppsägningspapper som jag skrev på o skickade tillbaka. Säg att du inte har möjlighet att åka dit eller nåt.

Nu har vi kollat på Surrugates, rätt bra ju. Tänk om det skulle va så på riktigt??



Vi hörs snart-kram

2010-01-06 @ 16:11:20
URL: http://minitass.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja den filmen är rätt häftig :). Jag tänker ju fortsätta träna mina två månader som är kvar så det är lugnt att gå dit att skriva på, men det är dåligt att man inte kan säga upp direkt så man kan byta gym ;(.

2010-01-06 @ 17:01:07
Postat av: Cathrine

vad gör man åt en katt som vägrar lära sig att hon inte får vara på bordet? inlärningsprocessen på vår odåga är låååååångsam...

2010-01-06 @ 18:37:40
Postat av: Sofie

har tyvärr inget bra svar där eftersom våra sitter, går och ligger på våra bord :/ men kanske spruta på henne med en vattenflaska?

2010-01-06 @ 18:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0