Bakad potatis med skagenröra

Här kommer ett middagstips! Nu när jag har börjat äta räkor har jag ju insett hur gott det är med skagenröra. Så här är min skagenröra som blev väldigt god (minns inte exakt hur mycket jag hade av varje men på ett ungefär):
3 dl creme fraiché
1,5 dl majonäs
3 msk fryst dill
1 avokado
1 hackat kokt ägg
3 msk finhackad rödlök
räkor (som Micke fick skala :))
svart & vitpeppar
havssalt
Potatisen brukar jag skära som ett kryss i och köra några minuter i micron först och sen har jag den i ugnen sista tiden (beror på hur bråttom jag har). Servera med god sallad.
Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ser väldigt gott ut. Själv har jag tvättdag.Så man klarar sig en vecka på jobbet kram

2009-10-04 @ 15:38:54
Postat av: Cathrine

Bra med recept nu när jag har en massa matlagning på schemat! Din recepthörna kommer bli väldigt välbesökt framöver :)

2009-10-04 @ 15:41:31
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0