Regnet öser ner idag

Kunde inte sova mer, fast jag ville :). Igår gick jag på semster och när jag kom ut från jobbet så sprack himlen upp och solen tittade fram, perfekt! Jag åkte ner till stan och gjorde mina naglar som blev jättefina, skulle haft några rosa stenar på två naglar men de var slut så det fick bli ljusgröna istället, ser väldigt somrigt ut faktiskt :). Efter detta skulle jag "bara" åka och köpa en reflexväst på Beviks, men det var svårare än vad jag trodde. Jag var runt på Beviks, Nifa, Handelsboden, Bikestop och Jula (och då höll jag på att slita mitt hår) hur svårt ska det vara att göra en insats för säkerheten?! Visst de hade västar sådär 1 st i storlek XL som de ville ha närmare 300:- för. Alldeles för stor och så berättade de för mig att de inte skulle ta in fler? Okej, låter logiskt eftersom sommaren och mcsäsongen är slut...NOT! Det hela slutade med att jag åkte till Biltema och köpte en bra väst i min strl för 49:-, det ni, lite skillnad! Man blir så trött.

Mamma kom in på ett spontanbesök (vi har haft många sådana på sistone) och hon var med mig på Biltema och hjälpte mig att välja, köpte även ett regnställ (mc) som jag ska ha med mig i fall att. Det roliga (och bästa) var att regnstället är liksom helt, ett stycke och minsta strl var L (men det gick rulla upp) jag har nog aldrig kännt mig så oatraktiv förrut som jag gjorde när jag gick omkring som en michelingubbe inne på Biltema och mamma och jag vred oss av skratt. Men köpte det, det gjorde vi :). 

Åkte till Ikano en sväng och på vägen dit står trafiken still, framför vår bil springer en kille som en galning och efter honom springer en annan annan kille (förmodligen butikskontrollant) och försöker få tag i honom, på sidan av vägen springer två smått hysteriska killar i röda pikétröjor (Siba) med mobil i högsta hugg. det var som att vara mitt i en actionfilm och helt plötsligt när "tjuven" har sicksackat klart över vägbanan kommer det en Van uppkörandes och de drar in killen i farten (benen bara hängde ut ett tag, herrejöses), välkommen till Linköping morsan! Det blev lite shopping inne på Ikano och mamma och jag tog en fika på mitt gamla jobb. 

Nu ska jag ta fram lite frukost här och sen fixa iordning lite inför att tjejerna + Elliot kommer hit runt 13 för att fika, nice :).



Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0