Spring

Äntligen vår ute och jag invigde dagen med att cykla till jobbet (några minus, brr) det var jobbigt! Hem gick det bättre, solen sken och värmde. Var en sväng i solariet också i hopp om att hålla solbrännan vid liv. Stannade vid macken och fyllde på luft i däcken på min cykel, det gick sååådääär, men bättre blev det.
Ikväll ska jag laga en delikat middag i form av ugnstekt falukorv och potatismos, till det serveras kall mjölk från kossor från vår närhet.
Boken jag läser visades som film på 1:an igår, den heter "Tillsammans är man mindre ensam". En fransk kärleksdramavariant. Ska läsa ut den snabbt nu för jag är nyfiken på hur den är filmatiserad.

Singin´in the rain

En enda stol på hela Oscarsteatern var trasig och på den stod det en lapp, "Stolen är trasig var god kontakta biljettkassan" det var min stol. På andra balkongen högst upp hade vi våra platser, helt ok men det var som sagt högt upp. Jag kutade ner alla trappor för att prata med tjejen i biljettluckan och hon bokade om våra biljetter till första parkett bara några rader från scen. Snacka om tur i oturen :) Och vi behövde inte betala en krona extra för de perfekta platserna.

Musikalen var berusande bra och höll väldigt hög klass. Vi mötte Johan Rheborg när han var på väg till "jobbet" och han gjorde en sjukt bra roll i musikalen, likaså Maria Lundqvist och självklart Hanna Lindblad, Rennie Mirro och Karl Dyall. Allan Svensson från Svensson Svensson var också med.

En ny dag

Var hos frissan igår och jag blev nöjd som vanligt efter ett besök på Bergas Herrfrisör :) Josefin som jobbar där är jätteduktig.
Jag, Dess och Cat har planerat att rida Islandhästar på Sjöberga som ligger vid Ekenässlott. Säg till om du vill hänga med, man kan vara en grupp på 2-7 personer. Kostnaden är 450 för en tur i skogen på ca 2h.
Nu på lördag ska jag, mamma och Jenny se Singin´in the rain på Oscarsteatern i Sthlm, det ska bli jättemysigt, vi åker tåg dit så denna gång blir det inga äggmackor och varm choklad på vägen ;)
Tidig påsk i år och vilken tur jag har som inte jobbar helgdagar och får långledigt.  På torsdag ska vi inviga Nadjas nya soffa med filmkväll tillsammans med tjejerna. Utgång i påskhelgen också men frågan är bara vilken dag man går ut, Cat trodde först det var långfredagen men nu har vi fått bud om påskafton ist. Det låter bättre tycker jag då det inte känns kristligt korrekt att gå ut på långfredagen.
Ni ser ju här vilken bra hand jag har med hästar :)

Ruby Tuesday

En helt vanlig tisdag och jag ska göra spagetti och köttfärssås, som jag har längtat ;). Hade tänkt att cykla idag men det regnade imorse så det fick bli buss istället, men i slutat av veckan väntas 12 plusgrader! Har sjuk träningsvärk typ överallt men det är rätt skönt ändå, ska troligtvis köra nått pass imorgon också.
Kul dag idag på jobbet, Kalle & Dess, ni förgyller min dag.
För er som inte redan vet så kan man gå in och kolla skatteåterbäringen from idag med e-leg.
Jag längtar efter detta! Kan nån bara sopa bort allt grus så jag kan ge mig ut ock köra, har provat att köra/bromsa på grus tidigare och det gick väl sådär måste jag säga. Börjar bli sugen på en Hypermotard men det verkar inte som om Micke vill diskutera det med mig, undra varför? NOT!

Texas visar upp sin bästa leksak

Honey, I´m home!

Hemkommen från Thailand och vi har verkligen haft en great semester! Värmebölja de första dagarna och termometern stod på 40°C i skuggan.

Jag är väldigt hemkär av mig så det var skönt att komma hem också, längtade fruktansvärt mkt efter kissarna, frisk luft, lite svalkande vindar, min cykel (konstigt I know men så var det), och smörgåstårta, haha.

Idag har mamma och storebror Robert varit här och fikat och fått sin beskärda del av Thailand, Robert passade på att fylla år som vanligt när jag är bortrest (de senaste tre åren) så han fick lite extra presenter.

Jag har läst de tre första böckerna ur Twilight-serien och jag måste erkänna att de är fruktansvärt beroendeframkallande. Jag har blivit en riktig Twilightnörd/fan. Kul att man hittar de under ungdomssektionen i bokhandeln :). Men det är verkligen något visst med dessa böcker och filmer, de har någon speciell laddning som jag inte kan förklara.
Fick låna Twilight av Daniel så ikväll ska vi se den här hemma och imorgon ska vi kolla på New Moon, åkte till Loudness (som har flyttat från Tannerfors till Valla) och köpte den på blueray. Ja, jag har sett de förut på bio men det spelar ingen roll.

Mitt behov av smörgåstårta kommer att stillas imorgon när vi ska umgås med Mickes familj, ringde till Teddys smörgåsar förut och beställde en.

Krabi 2010 #3

Har precis fatt en Thaimassage och om jag inte var flexibel innan kan jag lova att jag ar det nu ;) Inte visste jag att man kunde boja kroppsdelar pa det sattet, haha. Hon holl i bada benen och gick pa mig, blev nagra skrik fran min sida nar hon korde in tummen allt vad hon hade i ena ankeln pa mig, samma ankel som jag slog i en planka pa en longtailboat for nagra dagar sedan och varken hade INTE gatt over, jaja, pa det stora hela var det skont. Nasta gang ska jag ta en oilmassage, tror den varianten ar lite mer skonsam.

Idag kom vi hem fran Koh Lanta, vi tog farjan dit igar och blev kvar over natten. Vi hittade ett jattefint bungalowhotell precis vid stranden, mysigt. Hittade schyssta fejk (saklart) adidas trojor for typ 90 spann st, mkt bra att ha att trana i hemma sen. Det var skont att komma tillbaka till Ao-Nang efter en battur pa narmare tva timmar och strax vantar en efterlangtad dusch.

Imorgon tar vi bat till on som heter Chicken Island och utforskar den och sen kommer det sakert bli ett fjarde besok pa favoriten Koh Poda innan vi kommer tillbaka till Sverige.

Bild fran hotellet pa Koh Lanta

Vi hittade lite skugga pa Koh Poda

Longtail boat

Krabi 2010 #2

Har kommer en liten uppdatering med bilder. Det ar sjuukt varmt har och inte en regndroppe sa langt ogat nar, peppar peppar. Ska strax ta en tuktuk till Krabi Town for lite shopping och imorgon tar vi bat till on Koh Lanta och hoppas pa att hitta nagot hotell sa vi kan bli kvar dar over natten.

Pra-Nang

Pra-Nang cave

Bananpannkaka pa vag hem till hotellet

Krabis variant av TukTuk

Perfekt nar maten kommer till dig pa stranden

Koh Poda

Krabi 2010 #1

Horde att det var kallt hemma, det ar det inte har! Narmare 40 grader i skuggan! Bjuder pa lite bilder som ni kan varma er med i vantan pa varen.

Railey

Longtailboat pa vag hem fran Railey.

Koh Poda

Koh Poda ar hittills favoriten. Dar hade vi en strand nastan helt for oss sjalva.

Koh Poda igen.

Bye Sweden

Nu börjar det närma sig, bara nån timme kvar innan vi sticker. Kommer ju inte komma till Thailand idag utan vi landar i Phuket strax efter 9 imorgon svensk tid. Sen har vi en bussresa till Krabi framför oss men jag räknar med att kunna sova. Har bunkrat upp med pocketböcer och ljudböcker att ha på resan så jag känner mig rätt förberedd. Nu är resväskan stängd och jag ska säga hejdå till katterna. De kommer ha det gott här hemma tillsammans med Peter som kattvakt. Jag kommer följa upp här med lite bilder från resan så håll ögonen öppna :).