Januari 2017

Nytt år och nya möjligheter! Micke började sitt nya jobb i måndags och det är verkligen toppen! Jag är så glad för hans skull. Jag är hemma med kidsen denna vecka då de har jullov från förskolan. Typiskt att jag drog på mig en rejäl förkylning nu men det är bara att köra på. 
Igår hade Julius en frisörtid och jag var skapligt spänd innan med tanke på att vi blev "utslängda" från förra stället då han var så ledsen och är sedan dess rädd för frisörer. Jag har tränat med Julius hemma och låtsasklippt honom och vi har startat trimmern och kännt på den. Jag hade den bästa mutan också: Julius bästa vän väntade på honom på Leos Lekland.
Och vet ni?!? Det gick såå himla bra! Julius fick världens bästa pedagogiska frisör och det slutade med att de gjorde hi-five med varandra. Vilken lycka! Och där kom min fina lilla 3-åring fram under allt det långa håret.
Nästa vecka går jag ner till 80% och vi startar den veckan med att Micke reser till Karlstad i tre dagar. Wish me luck!

Min köttfria vardag går kanon och jag är så nöjd med mitt beslut. Just nu puttrar en linsgryta på spisen och jag har provat lite andra vegetariska recept som har varit väldigt goda. Kidsen åt min vegetariska köttfärssås gjord på quorn bättre än den "vanliga". 

Idag kom brev om val av skola till Rasmus som börjar förskoleklass till hösten. Stort.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0