Familjen först

Helgen har varit bra och det känns verkligen att vi har prioriterat familjetid och att bara vara. Micke och barnen kom och hämtade mig i fredags när jag slutade jobbet och det tyckte de var kul. Få komma in och kika hur det ser ut på mammas jobb, sitta vid mitt skrivbord, prova pennorna och få en liten rundvandring. Efter det åkte vi och handlade gott till helgen och jag köpte alldeles för dyra oliver över disk men de är såå sjukt goda att jag skulle kunna äta de som godis.

I lördags gick vi till pulkabacken och jag som trodde Freja var trött och ville sova bäddade ner henne i vagnen i en sovsäck. Så fort hon såg att killarna skulle åka snowracer efter vagnen blev hon pigg och skulle minsann ner så det var bara att hämta henens overall och låta henne åka i pulkan hela vägen till backen. Nu börjar det bli lite mildare igen och snön smälter så det var tur att vi passade på att åka lite. Vi tog en tur till Ikea på eftermiddagen och kollade efter ett nytt köksbord. Vi hur vuxit ur vårt så vi behöver ett större, så att vi kan få plats med maten på bordet också.

Familjen släppte av mig och Rasmus vid simhallen påvägen hem och han var så duktig på simskolan. Vi tog bussen hem och det tyckte Rasmus bara var kul.

I söndags gratulerade vi Micke på farsdag. Jag är sååå imponerad av honom och allt han gör för/med barnen. Världens bästa pappa. Jag hade beställt en print som jag tyckte var så passande och köpt en gul ram till.  Jag och Rasmus for ut på Tornby en snabbis och köpte en tårta och blommor också. Efter lunch kom barnens farmor, farfar och farbror hem till oss och vi fikade och var ute på långpromenad. Julius och jag åkte på gymnastik och denna gång gick det så bra, bästa gången. Julius har varit/är lite bångstyrig på gympan och tålamodet vid samlingarna är inte så stort.

Julius säger fler och fler ord för varje dag och även om de inte låter som ”de ska” berömmer vi honom och upprepar ordet så att han ska höra och se hur vi gör med munnen när vi säger just det ordet eller så tecknar vi och säger samtidigt. Fokus nu är att utöka hans ordförråd och även om han bara säger ett ord och knappt några 2-ordsmeningar är det mkt lättare att förstå vad han menar/säger.

Vi kämpar på med potträningen och de sista dagarna har det gått riktigt bra, några olyckor här och där men nu ger vi oss inte.

Idag har Freja varit på 1,5 årskontroll och fått vaccinationsspruta. Det hade gått jättebra och lilla damen väger nu 12.3 kg och är 84 cm lång. Hon hade fått stapla klossar, ritat och pratat lite, check på det! Nu ska vi vänta några veckor innan vi åker ner till stan och vaccinerar barnen mot vattkoppor, längtar!

Något annat som jag längtar till är att gå ner till 80% på jobbet. Det känns som jag är borta mkt från barnen och ofta när jag kommer hem på em/kvällen börjar Freja gråta för att känslorna svämmar över. Julius och Rasmus är också väldigt mammiga när jag kommer hem men det kommer bli stor skillnad sen när jag kan vara mer delaktig på hemmafronten och få gå och hämta dem varje dag på förskolan, längtar så mkt efter att få fler timmar tillsammans med mina hjärtan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0