fredag

Pollen slog till hårt i år och tillsist fick jag söka mig till vc. Där bytte de ut mina ögondroppar, jag fick kortisonkur (tabletter) och även inhalationsmedicin i form av kortison och luftrörsvidgande. De har skickat en remiss till allergicentrum så i höst (efter bröllopet!!) ska jag påbörja min björkpollensvaccination. Jag har blivit erbjuden vaccination för några år sedan men då tackade jag nej pga av spruträdsla. Det är mycket sprutor att ta  i ca 3 år men det får det vara värt. Jag gör det för barnens skull också så att de får en piggare mamma som kan vara utomhus med dom i det fina vårvädret.
 
Idag har vi varit på Leos lekland tillsammans med Anna och hennes barn, många timmar var vi där och superkul såklart. Freja var med mycket och åkte lite olika rutschkanor, kröp och gick omkring, provade bollhav osv. Kul att hon inte är så ömtålig längre. Freja går mer och mer för varje dag och är väldigt stadig. 
 
Tränade med Annie igår, både danspass och styrkepass så idag har jag skön träningsvärk. Nu när det har regnat ikväll får jag passa på att cykla och springa snart då mkt pollen har skjölts bort.
 
Julius har ett par ärvda gummistövlar som han verkligen avskyr, han springer när han ser de och gråter och har sig. Och ja, det är rätt strl. Barn är ju oftast väldigt förtjusta i skor och gummistövlar brukar ju ligga i topp då det är skor som de faktiskt klara av att ta på sig själva. Häromdagen när Micke lämnade på dagis pekade Julius på några andra barns stövlar på dagis, de ena med robotar på och de andra med stjärnor. Så nu har jag köpt nya stövlar till honom och jag hoppas han gillar dom. Onödigt jag vet, han har ett par som passar, men jag är svag för Jules ♥.
 
Imorgon är det städdag i föreningen och det ser inte ut som om de får så jättebra väder tyvärr. Själv ska jag jobba hela dagen så nu ska jag ta och kleta på lite nagellack. 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0