Provring

Igår hade jag en kaffedejt på stan med vår guldsmed Johan. Han hade gjort en provring åt mig och så diskuterade vi olika fattningar. Det var nära ögat att det höll på att bli en fattning i vitt guld men jag tog mitt förnuft till fånga så hela vigselringen kommer nu vara i rött guld.
Provringen ska bli lite smalare och även förlovningsringen kände jag ska minskas lite på bredden. Det blev alldeles för mkt på fingret annars. Jag blev tom sugen på att bara ha en tunn vigselring men det vore ju tråkigt kanske. I framtiden kommer vi sätta små princess runt hela förlovningsringen också, nu har jag ju 7 små princess på insidan (kanten) eller vad man ska säga så detta måste tas med i planeringen när vi bestämmer bredd på den "nya" förlovningsringen.

Nästa vecka har jag dejt med min klänning! Det blir första gången jag ser och provar den, jag är lite nervös måste jag säga. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0