Det närmar sig jul

Nu är det inte långt kvar till julafton och julledighet. I helgen som var hade Rasmus avslutning på simskolan och vi köpte tre märken som han hade klarat av, till dessa valde han en blå sköld att fästa dem på. Birgitta och Peter var hemma med småbarnen så att både Micke och jag var med Rasmus i simhallen.

Julius har lekt en del med Arvid och de är så söta tillsammans. Anna hade bakat pepparkakor med dem häromdagen och idag när jag gick till jobbet grät Julius efter Arvid i hallen. Han tog t.o.m på sig Rasmus mössa och mina stövletter (endast) och var på väg ut genom groventrén för att gå hem till honom.

Innan Micke kom iväg med kidsen till förskolan hade Julius rymt på springcykeln och hunnit köra 2 varv runt lekparken med Rasmus springandes i hystteriskt skrattanfall efter honom. Jag undrar hur det ska gå i januari när jag ska lämna de alltså...

I söndags var jag, Anna, mamma och Jenny på julkonsert med ”Peter & Matilda”. Konserten var över förväntan och jättemysig.

Vi köpte en julgran i lördags och det blev en kungsgran från samma ställe som förra året. Vi var så nöjda då och årets gran och jättefin. Kidsen var med när vi köpte den och sprang mellan granarna och busade.

Alla julklappar är klara men det blir säkert något litet man kommer på i sista sekund. Julafton tillbringas hemma hos Jenny i Motala och på juldagen kommer Mickes familj hem till oss. Nyårsafton är inte helt bestämd ännu men troligtvis blir vi hemma hos oss med några vänner. Anna och Jonas kommer över på lite kvällsmys i mellandagarna och det ser jag fram emot ♥.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0