Frejas dop

Vi hade inte tur med vädret men det gjorde inte så mycket. Vi hade dukat borden som ett L genom matsalen och vardagsrummet och alla fick plats bra. Vi var inte så många men den lilla skaran vi var betyder mkt för oss.
Freja var/är i en väldigt känslig period och vill helst bara vara hos mamma eller pappa, men mest mamma ;). Tanken var att Jenny (som är Frejas fadder) skulle burit in henne i kyrkan (vi gick in i precision med Freja först) men det fungerade inte med tösen. Jag bar Freja under hela dopet inkl när jag läste dikten och jag har fortfarande ont i min högra arm. Jösses hon väger ju över 6kg och så en tinme på det, puh!
Freja blev som beräknat jätteledsen när prästen höll henne och lade vatten på huvudet, jag stod bredvid och försökte hålla in nappen på henne samtidigt men det gick sådär. Att prästen sa; 
-jag tror vi hoppar över rundvandringen. kom inte som en chock.

Prästen var så himla bra och han lade även in lite personliga ord i doptalet i anknytning till min dikt om gåva och mirakel. Att han även ställde upp och sjöng "Det gåtfulla folket" gör mig varm i hjärtat.

Trots feber var Julius jätteduktig i kyrkan och pysslade med saker som vilken 1,5-åring med spring i benen som helst. Rasmus ångrade sig med att hälla upp vattnet och satt mest och myste med sin kusin Nova. Robban (Frejas andra fadder) fick hälla upp vattnet istället. Och tillsammans sjöng vi alla Idas sommarvisa.

Stort tack till alla som var med oss i lördags och för allt fint ni har gett till Freja. Och till Annie med familj som inte var med men som hade köpt ett jättefint halsband och skrivit ett fint kort som gör mig tårögd. Ni kanske märker att dopet är för mig väldigt viktigt ❤️.























Kommentarer
Postat av: Annie

Så fina bilder 💗

2015-07-27 @ 14:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0