tisdag

Båda barnen sover och just nu sitter jag i soffan under värmefilten (bästa presenten någonsin och jag skulle inte klara mig utan den) och lyssnar och andas till lugnet. Full fart efter dagis och Rasmus har haft en kompis här hemma hela eftermiddagen. Det har funkat bra och de käkade mellis ihop på kökssoffan och var ute i regnet och lekte på seneftermiddagen. Vilket ruskväder det blev, jag hör hur det blåser i skogen utanför. 
Rasmus (och 2 flickor från Rasmus avd.) ska få byta avdelningen på dagis nu i höst så det blir "inskolning" om några veckor. Lilla avdelningen som han går på nu har ett eget hus på gården så nu blir det nytt hus och massor nytt. Tur att de går över och leker där ibland. Rasmus är så mogen så detta kommer passa honom bra med tanke på utveckling och stimulans. Vid årsskiftet och framåt våren blir det fler som byter men för oss passar det mkt bättre tidsmässigt nu.
Micke kommer inte hem förens en om timme så jag ska fundera på hur jag ska kunna övertala honom att se ännu ett kostymdrama från 1800-talet. Det har blivit många sådana på sistone och jag är helt fast. 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Älskar sådana filmer och serier😄😄
Lycka till😘

2014-10-07 @ 21:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0