Bugaboo Donkey Duo

Nu är vagnen beställd, wohoo! Vi köpte en ny direkt från Holland (sparar ca 4000-5000kr på det) och får den levererad till dörren. Vi tog en All Black special ediition med svart chassi (som vi hade på den förra buggan). Längtar tills vi får den om ca 4 veckor så att jag kan börja använda den som en sittvagn med Rasmus när vi far omkring och handlar julklappar.
 
Rasmus har varit feberfri under dagen men nu på kvällen kom den smygandes igen. Micke är hemma och vabbar imorgon. Något som ingen har upplyst mig om eller som helt har gått förbi mig är att man kan ta ut föräldraledighet för det kommande barnet 60 dagar innan beräknad förlossning och i samband med det ha rätt till 15h barnomsorg. Vilket innebär att jag de sista veckorna innan förlossning får chans att hämta energi och vila upp mig lite extra några timmar om dagen och Rasmus kan få utlopp för sin energi på dagis och träffa sina vänner. Och så blir det inte lika långt avbrott för honom från förskolan heller. När lillebror är född kommer Rasmus att vara hemma en månad från dagis så att vi alla kommer in i den nya familjesituationen vilket jag tror är väldigt nyttigt, bra och mysigt. Nu får jag göra en omstrukturering bland alla mina redan inlämnade ledighetsansökningar och Rasmus nya överenskommelse om förändring av tillsynsbehov till förskolan. Jobbigt men så får det bli, det bli bäst för alla parter tror jag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikael Svelander

Vi fick mail idag, tre veckor efter beställning, om att vår finns i Holland redo att skickas till vår dörr. Spännande.

Ditt tyg har kommit nu föresten. Så snart har du ditt Babynest. :)

2013-11-05 @ 23:44:03
URL: http://www.mikaelsvelander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0