Förkylningsastma

Rasmus har fått en dunderförkylning och den började i onsdags. Inatt hörde jag hur han började få problem med andningen och hostade och hade väldigt mkt slem i halsen. Det blev inte mkt sömn för mig inatt utan jag har bara legat och lyssnat på hans andetag.
Imorse ringde jag 1177 och berättade läget och när hon sa att vi skulle vända oss till VC blev jag lite smått irriterad. Jag förklarade för henne att den biten är avklarad för vår del och att personalen på barnakuten har sagt tidigare att vi kan åka till dem direkt istället för VC och sen ändå bli skickade till US. Jag sa åt henna att meddela barnakuten att vi var påväg och det gjorde hon. När vi kom dit lyssnade de på Rasmus och hörde hur rosslig han lät. Han fick andas både adrenalin och pulmicort. Syreupptagningen blev bättre men han är fortfarande lite rosslig.
Det tokiga är att vi var på utredning för detta i tisdags när Rasmus mådde bra och då sa dom att han lät så fint. Sen slår förkylningen till och astman hack i häl. Personalen skickade en ny remiss till Allergicentrum för uppföljning och skrev äntligen ut preparat så att vi kan behandla Rasmus hemma istället.
 
En tuff men trött kille på sjukhuset idag.
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Krya på sej Rasmus!!<3

2013-01-18 @ 15:52:13
Postat av: Mamma

Mormors lilla älskling, ska bli underbart att få träffa er på måndag:)

2013-01-19 @ 22:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0